lauantai 19. tammikuuta 2013

Health: Digestive Enzymes käytössä!

Olen lukenut paljon vatsahappojen riittävyydestä. Mm. Kaisa Jaakkola painottaa vatsahappojen tärkeyttä. Monella vatsahappojen tuotanto voi olla vähäistä eikä ravinto sula kunnolla eikä elimistö saa siitäkään johtuen tärkeitä ravinto-aineita. Suoliston kanssa on myös usein ongelmia. 



Ajattelin minua jo miltei vuoden aktiivisesti vaivanneen närästyksen johtuvan stressistä. No kyllä sitä stressiä on ollut mutta luulen sen johtuvan vatsahappojen tasapainosta. Olen aiemmin käyttänyt pääaterioilla Enzymedican Digest Basic - ruuansulatus entsyymejä mutta sittemmin kokeilin Solgarin Digestive Enzymes:iä. 

Solgarin tuotteessa on lisänä myös pepsiiniä, joka itselleni näyttäisi toimivan paremmin kuin tuo Digest Basic. Tämä on auttanut aterianjälkeiseen "täyteen oloon" sekä myös siihen närästykseen. Olen jo vuosia siis kärsinyt siitä ettei ruoka sula, vaan vielä kahden tunninkin jälkeen syötyäni olin vielä niin sanotusti; vatsa täynnä! (tosin silloin söin vielä perunaa/viljoja)



Ennen Crohnin taudin diagnoosia käytössäni oli tietty myös kaikenmaailman Nexiumit sekä Somacit, joka takuuvarmasti vaikuttaa myös asiaan. 
Mies käyttää Digest Basic - tuotetta usein silloin jos hän tahtoo syödä perunaa tai jotakin maitotuotetta. Se auttaa häntä jotenkin sulamis-prosessissa! Ostin taannoin myös Digest Gold - tuotteen mutta en ole sitä vielä kokeillut sillä Solgar vaikuttaa nyt parhaalta.

* Tässä Kaisa Jaakkolan sivuilta: Vatsahappotesti  ja siellä myös lisää vinkkejä ja linkkejä! 


* Täällä myös Sannan vatsa-tarinaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida, kiitos! :)